Hej!

Ny skolvecka och om jag inte räknade fel så är det 11 skoldagar kcar till det är SOMMARLOV, för de som inte ska sommarjobba som jag. :)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva så tänkte att jag berättar lite om helgen som var.
I lördags så åkte jag ut till mormor ca elva halv tolv eller något! Träffade mina kusiner lite som kom hem från göteborg. Sedan vid två åkte vi till hembyggdsgården i Ödeshög för att fira mormor och morfars bröllopsdag, 40år det ni! Hennes syster och hennes man gifte sig samtidigt så deras familjer var också med, mpste säga att det var riktigt trevligt, god smörgåstårta, glass och trevlig sällskap! :) Sen kom Jocke och hämtade oss så snäll som han är för att alla inte skulle hem så det fanns itne bilar till alla. Så vi åkte hem dit en sväng och kollad tv och lite. Son där och sen igår var de ju MORS DAG och jag gjorde en trerättermiddag! :D Jocke följde med mig och handlade till allt jag behövde, sen bjöd jag helena och mamma på morsdagmiddag, alltså var det mamma och jag och deras familj som åt, och det verkade vara mycket uppskattat.


Här har ni menyn för er som är intresserade:
Förrätt:
Två sorters soppor, Gulasch och Mexikansk soppa.
Varmrätt: Kycklingfilé och potatisgratäng med bearnisésås.
Efterrätt: Egenbakad rulltårta med toppad grädde och jorgubbar.

Det verkade uppskattat så är nöjd med det med.

Nu ska jag snart på 5års kalas till min lilla kusin Elin som fyller år idag. GRATTIS STUMPAN! :)<3

 Elin i mörkrosa klänning! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0